Jdi na obsah Jdi na menu
 


Markety vs.komunální odpady

5. 1. 2009

 Trendem dnešní doby jsou nákupy v hyper a super marketech a po období hojnosti je tady další vlna nákupních horeček v podobě slevových nabídek. Řadu let mne fascinují gigantické parkovací plochy, řady pokladen často bez užitku zavřených, obrovská množství zboží, které je nám vnucováno z letáků a televizních reklam a člověk to nemůže nijak ovlivnit – myslím tím ten trend, kdy rostou obchoďáky jako houby po dešti. Ptáme se však, co bude s upotřebenými obaly, které si přivezeme domů – kartony, plasty, sklem, …?

Nelze také nějak smysluplně využít rozlehlost ploch před nákupními centry? Velká fluktuace lidí a aut je předpokladem velkých obchodních zisků pro akcionáře nákupních domů, gigantické nabídky zboží ukazují na (dluhové) bohatství naší společnosti a pravděpodobně jsme se v minulém roce ani letos nestihneme zamyslet, zda-li je to všechno potřebné a uděláme-li svému bližnímu nákupem další zbytečnosti skutečnou radost a zda tím vším jen víc a zbytečně nezatížíme přírodní prostředí kolem nás.

Mohou řetezce udělat něco pro životní prostředí než jenom lifrovat kvanta obalů a budoucích odpadů? Udělali např.něco pro zdravotně postižené a neporovnatelně ještě méně pro rodiny s dětmi v podobě rezervovaných míst ke stání automobilů.

Mohly by např.instalovat dostatečné množství „barevných“ kontejnerů, v konečném důsledku stejně vše zaplatíme jako zákazníci, v odvozu domovního odpadu, v úklidu nepovolených skládek z obecních peněz. Asi jsem idealista, ale kdo by se nechtěl legálně a „zdarma“ zbavit komunálního odpadu alias potencionálních surovin a udělat něco pro čisté prostředí?

 

Jiří Korbel, Sokolov

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář